Balkonghäng, möbelletande och vecka 23

Vilket härligt väder det har varit idag, i alla fall på förmiddagen det blev lite små molnigt framåt eftermiddagen men jag är inte den som är den så jag passade på att njuta utav solens strålar på förmiddagen.
Att sitta på balkongen och njuta i sin ensamhet när mannen sover är inte fy skam, dessutom hade jag ju sällskap av lite tidningar.



Innan G vaknade hann jag även få sålt en gammal TV bänk så nu är där en sak mindre som tar plats på vinden = en sak mindre vi behöver flytta på den dagen vi flyttar:)
Vid halv 1 tyckte jag att G kunde gå upp, då var det trist o sitta själv och han hade ju fått sin skönhetssömn. Efter han fått i sig lite frulle bar det av mot Ekeby möbelaffär där det letades utemöbler men ingenting hittades därefter begav vi oss mot Bauhaus för att se om deras utbud av trädgårdsmöbler var bättre men icke. Så ganska snabbt bestämde vi oss för att vänta med trädgårdsmöbler, även om det är REA på just det nu så ska man hitta något man vill ha och det får vänta till våren. Istället kolla vi på matrumsmöbler på Bo Concept. Där fann vi verkligen det vi sökte! Men när vi endå var i Helsingborg blev det en tur inom IKEA för att spana på lite saker till den kommande bebsens rum. En hungrig G resulterade i att även jag fick trycka i mig rälig mat från IKEA. Jag tycker verkligen att deras mat är vidrig men det är kanske bara jag?
Så nu är jag ganska trött i kroppen efter att ha farit runder hela eftermiddagen, men vill man ha något måste man ju ut o spana först.

Nu har jag nästan precis släppt iväg G för sista jobbenatten och jag hade tänkt krypa ner i soffan och kolla på kvällens film på 3:an Du har mail eller vad den hette.

För övrigt går vi in i vecka 23 idag. Är det någon som kan fatta att jag ska bli MAMMA för jag kan det då inte. Vi ska bli FÖRÄLDRAR, det är stort.
Jag mår toppen i alla fall lite ont i ryggen då o då men jag klagar inte än. Trött om kvällarna och halsbrännan hade kunnat ta kål på mig vissa dagar men annars är det lugnt.
Jag kan numera se utanpå magen när bebis rör sig därinne och det är lika mysigt var gång.



                   En bebis i vecka 23

Kommentarer
Postat av: mala

Nej jag kan då inte fatta det =)

Fast jag fattar än idag inte att jag är mamma, det gör man nog fan aldrig!

Jag tycker ni gör rätt i att vänta med utemöbler...med tanke på att ni flyttar till huset i höst och inte kommer använda möblerna framåt våren ändå.

Ha en bra kväll o hoppas filmen är bra!

2011-06-26 @ 20:50:46
Postat av: Sandra

Jag kan absolut fatta det ;) Du kommer bli en strålande mamma och NI kommer bli en jättefin familj <3

2011-06-27 @ 12:46:41
URL: http://sandyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0