Bebis spelar oss ett spratt

Nu ska ni få er en liten uppdatering för med tanke på att jag inte varit här inne på ett par dagar är det säkert någon av er som undrar vad jag pysslat med.
Jag säger bara en sak SMÄRTA!

Var jag nervös inför förlossningen innan är det inget mot vad jag är idag. Vi har nämligen spenderat 2 dygn på förlossningen i Lund men fick åka hem utan bebis denna gången, dock har jag fått känna på smärtan och jävlar i helvete vad ont det gjorde. Hur ska jag klara föda barn efter detta?

I lördags eftermiddag/kväll börja jag få värkar hemma och förlossningen ville att jag skulle komma på en koll med tanke på att jag bara är i vecka 35, men mycket riktigt när jag kommer in till förlossningen har jag börjat öppna mig. Det togs prover och konstaterades att jag hade en urinvägsinfektion/infektion i kroppen så nu får jag antibiotika som dom verkligen proppat i mig. Dom tror även att det är urinvägsinfektionen som har satt fart på det hela. Dock gjordes försök att stoppa värkar och sammandragningar utan att lyckas. Men det avtog lite och jag fick en timmes sömn natten mot söndag. Hela Söndagen var ganska lugn och värkar jag kunde ta men vid 19.30 på kvällen starta de ordentligt igen och vi trodde verkligen att vårt lilla knyte skulle komma till världen men eftersom jag då var så trött så behövde jag vila för att eventuellt klara av en förlossning så jag fick morfin, värkarna avtog och jag kunde sova. Kan söga att efter 6 timmar med värkar utan någon som helst smärtlindring var det skönt att kunna slappna av ett tag. Men igår när vi vaknade hade det fortfarande inte hänt något och inte heller under dagen så vi blev hemskickade. Kan säga att det enda jag gjort sen vi kom hem runt 16 igår eftermiddag är o sova, sova och sova lite till. Jäklar vad trött jag var.
Tycker dock det är konstigt att man blir hemskickad då jag är öppen ca 4-5 cm och livmodertappen är helt utplånad. Så nu får vi se vad som händer om det blir bebis nu eller i morgon eller om någon vecka. Men jag känner fortfarande av molvärken och lite sammandragningar så man sitter lite på helspänn hela tiden.

Som Glenn sa igår det hade varit roligare att komma hem tre stycken än bara vi.
Och jag vet att jag har en klippa med mig den dagen det startar ordentligt för Glenn var helt underbar dessa dagr vi befann oss på förlossningen.

Som sagt är i vecka 35 nu och på förlossningen sa dom det att dom vill helst inte att skrutten tittar ut innan vecka 36, får väl försöka knipa då:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jippie hoppas bebben kommer snart då!! <3 <3 <3

2011-09-20 @ 17:52:20
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Mala

ja när du ringde trodde jag fan att ni hade fått bebis, du skrämde mig!!

2011-09-20 @ 21:49:39
Postat av: Linda

Jag som va hundra på att bebben tittade ut på söndagen,tvingade Ari att skicka mess till Glenn hela tiden :) Men snart e hon ute å ni åker hem 3 st. Ont gör de men de glömmer du snabbt när hon väl kommit. Bara sov å ladda så e de snart dax,kramis

2011-09-21 @ 07:45:06
URL: http://lindas....
Postat av: fanny

Precis samma som hände mig fast nästan 8 v. tidigt och mina värkar kunde dom inte stoppa så bebisen kom!

Kan säga att den veckan du är i är absolut ingen fara.

2011-09-22 @ 07:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0