Fem år

Idag är det fem år sedan tsunamin svepte in över Thailand och släckte era ljus. Fem år, jag kan fortfarande ha väldigt svårt att riktigt förstå att ni inte längre finns med oss här nere på jorden.
Min bästa kompis och hela hennes familj skulle inte längre komma hem levande från sin semester med en massa skvaller om en underbar resa.
Det är fem år av en enorm saknad, längtan och en stor sorg.
Det går inte en dag utan att jag tänker på Dig/Er, ni finns i mina tankar alltid och på så sätt lever ni oxå vidare med mig.
Vi hade ju en hel framtid med en massa planer, vi skulle resa och se värlen tillsammans, vi ville skaffa barn samtidigt och det var alltid du och jag. Du fanns alltid där när man behövde dig som mest, tillsammans med dig hade man alltid kul, alltid och jag saknar det enormt.

Varför just ni?
Ni finns för alltid på min långtidsparkering i hjärtat, och jag älskar er så <3
Ni är dom finaste skyddsänglar man kan ha och jag är glad att ni skyddar oss från allt ont.

Idag samlades vi vid graven släkt och vänner, jobbigt men samtidigt en skön stund.


Dagen har även spenderats en snabb runda på elgigantens rea där det inhandlades en ny dammsugare som behövs nu när jag flyttar, och jag fick även sällskap av min kära syster som dagen till ära fick bli min bärare:)
Har hunnit flytta en del lådor, montera TV-bänken och få TV:n på plats det känns skönt.
I morgon kommer fönsterputsaren så jag kan se ut genom mina rutor igen och på måndag går flyttlasset.

Jag önskar så att du ska inse och se det hela från ett annat perspektiv. För mig hade våra tre år betydd mer än en ny flirt men de gör det uppenbarligen inte för dig.
Jag vill och hoppas på att vi ska kunna prata med varandra i framtiden utan att vara ovänner, men så länge allt handlar om J den person jag hatar mest funkar inte detta, så allt är upp till dig nu.





Ni finns för alltid i mitt hjärta Jonny, Anette, Anna & Emma Fridén

/LArveN


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag lider med dej vännen. Man vill inte att de personer man älskar mest ska slitas ifrån en. Men tyvärr är livet orättvist ibland, men människan är byggd till att klara det man trodde minst...och det är tur det! Därför gäller det att rå om och ta hand om de vänner och de nära man har kvar <3

2009-12-26 @ 22:04:22
URL: http://geggamojor.blogg.se/
Postat av: Sandra

KRAAAM. Jag har tänkt så på dig idag. Du fixar detta och allt! PUSS

2009-12-26 @ 23:40:13
Postat av: Marcus

Du betyder mycket men det är inte ok att bete sig som du gör för stunden. Du gör en höna av en fjäder.

Jag kan se det från ditt perspektiv men du är så otroligt fokuserad på dina tankar att du inte kan se det från en annan vinkel själv.



Allting är inte nattsvart i livet. Det finns saker som är ljusa och innebär glädje. Öppna ögonen och se det istället för att bara fokusera på det negativa. Du kan om du bara vill.

2009-12-27 @ 01:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0