Sveriges Nationaldag

Du gamla, du fria

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.





Har spenderat dagen tillsammans med min kära mor, hennes man, mormor & morfar, moster & kusin inne på Ven där vi firade min mor som i morgon fyller år.
Idag var det helt ok att befinna sig på Ven faktiskt, solen sken och det var varmt.
God mat, god dricka och gott sällskap då kan det faktiskt inte bli bättre.
Och det bästa utav allt nästan var faktiskt att jag sluppit tänka och fundera så mkt. Men tankarna finns där så fort det blir tyst eller jag blir ensam.
Jag promenixade till och från båten här i stan så jag har fått rört lite på fläsket idag oxå faktiskt.

Vid 18 kom Elli hit, inte en dag för tidigt gud vad kul och se dig igen och bara få sitta ner och snacka en massa strunt precis som på gamla dar. Låt de hända lite oftare nu jag har saknat dig.
Ska verkligen fundera på de där med träningen, behöver någon som sparkar mig i röven och du är nog verkligen bra på de=)



Har precis käkat en äggamacka och ska fortsätta kolla på filmen på 3:an, ingen höjdare men ett bra tidsfördriv och jag kan fortsätta skingra mina tankar ett tag till.

Fick även idag ett tråkigt telefonsamtal, men jag hoppas för allt i världen att du inte gör något dumt.
Jag är ju ditt hjärta som du brukar säga;)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Och jag älskar dig min fina Pemmi. Det glädjer mig att du håller med mig och ser att även baksidorna i livet har framsidor, även om det är väldigt svårt att se dom många gånger. Men så mycket rikare blir man och jag tycker det är så härligt att se att fler än jag lever för sig själv först och främst. Du kommer att komma ur din svacka och genom den kommer du har ännu med lärdom än du hade innan den. Bara härda ut skiten så ska du se att det blir solsken snart igen hjärtat mitt. PUSS

2010-06-07 @ 12:49:33
Postat av: J U L I A ♥

heja sveige!

2010-06-07 @ 13:46:08
URL: http://julianoring.blogg.se/
Postat av: Elli

Helt underbart gumman! <3

2010-06-07 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0