Vilken underbar dag...

Igår var ingen vanlig dag, det var en stor dag som går till historien.
Igår gifte sig vår Kronprinsessa med sin Daniel, men det var inte bara så att det var dom som gifte sig utan hela Sverige gifte sig igår.
Victoria var så vacker i sin vita enkla klänning med fem meter släp, en underbart vacker brudbukett allt var bara så fint så man fick gåshud när man såg henne, ja inte bara Victoria uten även hennes Daniel.
Jag trodde inte att jag var så känslig som jag tydligen är, jag blev rörd till tårar när kronprinsessan Viktoria äntligen fick sin Prins Daniel, mina tårar rann så fint jag tyckte det var.
Paret utstrålar ren lycka och kärlek.
Och som Daniel säger i sitt tal till Victoria, STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN <3






Dagens finaste...

Victoria och Daniel hugger in på bröllopstårtan. Foto: Scanpix

Vilken bild! Foto: Scanpix

Vid middagen på Slottet just nu... Foto: Scanpix

Daniel och Victoria - alldeles nyss. Kärlek! Foto: Scanpix






Jag önskar också att jag en dag finner en lika fin kille som Viktoria gjort som gör att jag också strålar av lycka, jag vill också kunna titta på min partner på det där speciella sättet, känna hur det pirrar av just lycka och glädje i hela kroppen.

Dagen igår var faktist en mkt bra dag, inte bara bröllopet utan min vanliga vardag var toppen.
Min kära syster kom till mig igårförmiddag runt kl 11, blev att vi satt och snacka en hel del strunt, sen blev de hemmagjord pizza, vin och till efterrätt kladdkaka. Ja jag vet att jag syndade hela dagen igår och i fredags men i morgon är det ny vecka och nya tag.
Den där flaskan rödtjut fick jag dricka själv då min syster hastigt och lustigt helt plötsligt skulle hem men men de gick ju bra det med. Jag hade ju vin och njuta utav till bröllopet.
Runt kl 18 kom G förbi för att tvätta sin tvätt, låter mysko kasnke men jag har lättare för att få tvätttid här. Det slutade med att han gick hem och hämtaa en flaska vin till, Henke kom förbi med öl och sen var det igång. Det blev en lyckad kväll med många goa skratt, en sväng hem till pappa och styvmor där även faster med hennes man befann sig. kl 03.20 lämna vi Hagåkersgatan då hade pappa redan gått o lagt sig och styvmor var inte speciellt pigg. En sväng hem till G innan jag kasta in handduken för kvällen/natten/morgonen då kl faktiskt var 05.00 när jag kom hem.

Idag är jag litta mör men det är smällar man får ta. Jag fick ju spendera tid med G och Henke och nuförtiden är det rena lyxen.
E har ju åkt för att jobba som reseledare så kanske G kan bli lite mer som innan nu när inte hon befinner sig på hemmaplan och spökar men de återstår att se.
Jag har idag i alla fall fått städat då det såg ut som en bomb släppts i mitt vardagsrum från igårkväll annars har dagen gått i lugnets tecken och spenderats på soffan och det kommer den fortsätta göra också. Ska se om jag hittar en bra film jag kan kolla på.
Jag känner ett lyckorus i hela kroppen idag och det är så skönt, det händer inte var dag så när det väl inträffar är det en himlans skön känsla.

Som sagt ny vecka i morgon och nya tag, träning står på schemat och det gör även ett frisörbesök och lite jobb. Snart snart är det dags för att få börja sommarjobba och det ska bli så skönt, jag längtar:)

Hoppas ni också har haft en riktigt bra helg kära läsare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0