Ännu en vecka har passerat!

Gravid vecka 18
Barnet
Barnet är känsligt för ljus, det kan göra olika grimaser, vinka och reagerar på ljud och buffar. Nu befinner sig hjärnan i ett händelserikt utvecklingsstadium.
Vikt 220: gram.

Mamma
Du kan ha ökat mellan ungefär tre och sex kilo vid det här laget. Det är helt normalt och du kommer att gå upp ännu mer. Det kan kännas konstigt om du är van vid en konstant vikt men viktökning är ett tecken på att allt är som det ska.

Resa
Många passar på att resa under graviditeten. Du kan resa som vanligt med flyg, båt, bil eller tåg. Om du är frisk finns det inga medicinska orsaker som hindrar dig från att resa, men det kan däremot kännas obekvämt och omständligt. Gör det som känns bäst för er.

Så känner jag
Jag mår faktiskt rätt bra om dagarna nu, fortfarande lite trött men försöker vila när tillfälle ges. Jag är kissnödig hela tiden och står jag upp för länge så kan jag känna mig yr. Jag har börjat känna av plutten och det är riktig lycka var gång man gör det. Allt känns mer verkligt när man känner att det faktiskt bor en liten människa i min mage.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh va skoj med sådana uppdateringar!!!!

Ge oss mer av detta!

Vi icke gravida vill veta allt :)

2011-05-19 @ 15:57:16
URL: http://naughtynature.blogg.se/
Postat av: knas

så mysigt :)

2011-05-19 @ 16:26:27
URL: http://knasis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jenny menar, Vi som jättegärna vill vara gravida vill veta allt ;)

2011-05-19 @ 18:46:56
URL: http://sandyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0