Shopping, ostbricka, promenader och mys

Jag har haft en helt underbar helg och jag har njutit för fulla muggar.
Torsdagen började vi med en sväng till Ekeby och bara gick och drömde oss bort därefter var det dags för lite vaccinationer. De gäller och börja i tid även om det är ett tag till vi ska åka. Blev ju som sagt inte Egypten till jul utan Thailand i Mars i stället:)
Därefter var det dags för G att bege sig till Malmö och kolla på Volbeat och jag slängde mig på soffan. Det var dock jag som fick hämta i Malmö på natten och det var ingen vacker syn jag mötte. den ene var värre än den andre. Dalle satt med huvudet i en påse hela vägen hem och G var vitare än ett spöke men slapp påsen i alla fall.
Men inte mådde G kasst på fredagen inte, en annan hade inte rört sig från soffan om man hade sett ut som han gjorde där på natten. Så vi begav oss för att inhandla lite underkläder till mig och sen bar det hem mot Landskrona igen. Flottemat från Rhodos och sen mötte Nille oxå upp oss för att kolla film och bara slappa.

I lördags var det underbart väder så vi bestämde oss för att sticka ut till Järavallen för att promenixa, det blev gul runda vilket var väldans skönt. Därefter begav vi oss till Ekeby och till G.s mamma. Där blev det god middag och innan vi körde hem passa vi på att bada lite jacuzzi i trädgården SKÖNT!!
När vi väl kom hem duka vi fram en underbart god ostbricka och bara njöt av varandras sällskap.



Söndagen blev inte så lång för oss då vi vaknade 11.45 ja jag vet jag vet men vaknar man inte så gör man inte. Skönt var det att sova i alla fall. Men eftersom det var fint väder i Söndags oxå passa vi på att ta en långpromenix då oxå så vi var ute o traska i över en timme och det satte sina spår på vissa:)
Tyvärr tar söndagen fort slut vilket innebär att det var måndag igår igen och att G körde tillbaka till Norrköping.
Jag bara önskar så att det jobbet i Norrköping snart är över.

Annars då, hmm jag ska börja fördriva min tid mitt i veckan på Folkuniversitetet, inte jätte roande men de leder kanske till någonting vi får väl se helt enkelt. Så om tre timmar ska jag dit igen därefter blir det en promenix måste bruka allvar nu igen de här funkar inte och bara ligga o dega till sig.

Jag fick en fråga i Söndags som gjorde mig väldigt, väldigt glad men mer om det berättar jag när allting är klart och helt bestämt!

Och nu när min fina barndomsvän själv gått ut med det känner jag oxå att jag kan få skriva det då jag är så glad för hennes skull. Hon ska bli mamma i Mars, och jag kan fortfarande inte riktigt förstå att Mala som jag känt sedan jag var 12 år har en bebis i sin mage. Men detta är ren lycka och som sagt jag är ÖVERLYCKLIG för hennes skull.




Kommentarer
Postat av: Mala

Tack för det superfina orden! Det värmde!!

Det ska bli SÅ kul att bli mamma=)

Du verkar ha haft en himla bra helg.

Åh jag vill också äta ostbricka, men jag får snällt vänta 5 månader till =(

Kram!

2010-10-12 @ 11:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0