Härliga höst

Det är en väldigt trött mamma som sitter med datorn i knäet just nu.
Lill skruttan har ätit för ett litet tag sedan och ligger nu o sover gott vilket jag oxå hade kunnat tänka mig att göra o kommer göra inom de närmsta.
Jag visste att livet skulle vändas upp o ner när man fick barn men inte att man skulle vara så jävla trött rent ut sagt. Vi har endå en snäll liten flicka som i stort sett bara äter, sover och bajsar!! Ibland kan hon bli lite gnällig när hon är hungrig men det är allt. Får hoppas hon fortsätter vara lika snäll mot sina föräldrar framöver. Men som sagt man är inte van vid att bli väckt två gånger på natten av att någon vill ha mat men det är bara att gilla läget istället får man krypa ner i bingen tidigt på kvällen.

Idag har varit en riktigt mysg dag som jag har spenderat ihop med mina älsklingar. Underbart höstväder bjöds det på idag med strålande sol så självklart passade vi på att promenixa en lång runda så både vi och lillan fick massvis med frisk luft. Innan vi sen gick hem gick vi förbi karslundsparken där Ari, Linda och barnen befann sig!

Annars har det inte hänt speciellt mycket idag man lever i sin egna lilla bubbla för tillfället och lär säkert göra så ett tag till!
Jag älskar redan livet som mamma och jag kan inte få nog av vår sötnos, jag kan ligga och titta på henne i timmar och endå får jag inte nog av henne.
Att man kan älska en liten människa på detta sätt, man vet nog banne mig inte vad kärlek är förren man har sitt eget lilla knyte som läggs upp på ens bröst.

Ne nu ska jag inte trada ut er mer istället säger jag NATTI NATTI!!

Mamma

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja,visst e man helt i sin egna lilla bubbla när man får barn,eller iallafall första barnet,andra går lite mer på rutin tyvärr haha :)

Kul att träffa er ida,hoppas vi ses snart igen :) Kram på er

2011-10-15 @ 21:45:53
URL: http://lindas....
Postat av: Sandra

Ännu en person som skriver så. Möjligt att DU inte visste det men det gäller inte alla!!

2011-10-15 @ 22:02:13
Postat av: Malin o Axel

Låter som en helt underbar dag. Nä det e faktiskt sant, msn vet inte vad kärlek är förrän msn får egna barn, det är bara så!!

Hoppas hon fortsätter vara lika snäll!

Kram o godnatt

2011-10-15 @ 22:10:15
Postat av: Mala

Kul att du bloggar igen :)

Men vill se bilder på lilltjejen ju!

Ps axel sa inte ett ljud i bilen, och då körde vi ändå 52 mil igår, måste ha varit nya bilstolen:)

2011-10-16 @ 10:47:57
Postat av: Sandra

Malin, tyckte du skrev annorlunda när du kommenterade min blogg? Självklart kan jag aldrig föreställa mig kärleken till sitt eget barn men det finns ju olika sorters kärlek. Eller har jag fel?

2011-10-16 @ 11:06:06
URL: http://sandyj.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har en känsla av att du Sandra tar illa vid dig när vi skriver så om kärlek till ens barn. Det är inte så att vi hittar på eller överdriver. Givetvis finns det olika sorters kärlekar, MEN den till ens barn är starkast!

2011-10-16 @ 12:07:02
Postat av: Sandra

Känns som jag kanske ska förtydliga mig här för att inte framstå som en bitter icke-mamma. Jag förstår givetvis att kärleken till sitt barn är starkast och det är så varje normalt funtad människa förhoppningsvis känner. Jag reagerar dock när ni skriver att man inte vet vad kärlek är innan man får barn. För jag anser att jag vet vad kärlek är till min man, min familj och mina vänner. Sen att allt förändras när man får barn det har jag inget som helst tvivel om. Hade där stått att ni inte visste hur stark kärleken kan vara innan man får barn hade jag inte reagerat. Möjligt att jag är tramsig men så känner jag :)

2011-10-16 @ 12:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0