Mina gravidsymptom

1. Molvärk

Nu bör ju mensen snart komma tänkte jag och trodde att det var mensvärk jag traskade runt med. Men icke, det var ett embryo som låg i min ömma livmoder och växte så att det knakade.

2.
Aggresivitet

Hej hej hormonsvallningar.
Mitt humör kunde vända på två röda och var väldigt svajigt i början av graviditeten.

3.
Förstoppning

Kan inte minnas att jag bajsade speciellt mycket första tiden, egentligen inte under hela graviditeten
Ville jag bajsa fick jag se till att laxera mig istället.
Grymt JOBBIGT!!!

4.
Pamela Andersson bröst

Jag har stora bröst i vanliga fall men hallå BH:n strama och tryckte och allt trilla ur. Brösten var även väldigt väldigt ömma under hela graviditeten.

5. Trötthet

De första veckorna somna jag mellan kl 18-19
Tycker synd om min sambo såhär i efterhand, men är man så trött att man inte vet vart man ska ta vägen eller kan hålla ögonen öppna vad gör man?
Vi sågs då inte speciellt mycket under denna tiden eftersom jag bara sov. Men ALDRIG någonsin har jag varit så trött som jag var i början av graviditeten.

6. Illamående

Att leva med att vara konstant illamående är inte speciellt kul. Enda tiden på dygnet jag inte kände av mitt illamående var när jag sov. Så tanken på mat fanns inte de första tre månaderna och det enda jag fick ner i magen var filmjölk och vattenmelon.

7. Kissnödig

Att ha liten blåsa i vanliga fall är inte att föredra när man sen blir gravid då det bli ännu värre.
Så under hela graviditeten har jag sprungit på toa 100 gånger om dagen har det känts som.

Men att leva med dessa symptom ett litet tag av ens liv var det värt såhär i efterhand för även om jag fick lida en del fick jag världens finaste lilla Ebba ssom resultatet av det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0